poniedziałek, 1 lutego 2016

Pomysł na: potreningowe daktylowe trufle

Dzisiaj pomysł na przekąskę potreningową,  albo zdrowy prezent :-) W końcu zbliżają się walentynki! :-) Podaje w dwóch formach przygotowania, w smaku oczywiście zbytni się nie różniły, może bardziej w konsystencji. Miałam wrażenie, że te z przepisu nr 2 były bardziej miękkie :-)

W obydwu przypadkach można obtoczyć trufle w wiórkach lub kakao, ale moim zdaniem nie jest to konieczne, bez posypki też wyglądają ładnie :-)


Składniki:
- 100g suszonych daktyli
- 15g kakao
- 10g mąki kokosowej
- 10g płatków owsianych
- 5 g oleju kokosowego


Daktyle zalać wrzątkiem, przykryć i odstawić na 10 minut. Po tym czasie zmiksować na gładką masę, dodać kakao, mąkę, płatki oraz roztopiony olej kokosowy, wymieszać. Ulepić 8 niedużych kulek i włożyć do lodówki na przynajmniej godzinę. Gotowe :-)





1 kulka:
ok.  52 kcal
B: 1g
W: 8,6g
T: 1,5g


Składniki:
-200g suszonych daktyli
-30g kakao
-30g mąki kokosowej
-30g oleju kokosowego


Daktyle włożyć do garnka i zalać wodą tak, żeby całe były zakryte, gotować aż woda wyparuje, a z owoców zrobi się papka. Zblendować powstałą masę. Do jeszcze ciepłej dodać olej kokosowy i mieszać aż do całkowitego jego rozpuszczenia, dodać kakao i mąkę i ponownie dokładnie wymieszać. Uformować ok. 20 niedużych kulek i włożyć do lodówki na przynajmniej godzinę.
Gotowe :-)
























1 kulka:
ok. 50 kcal
B: 0,5g
W: 6,8g
T: 2,3g



18 komentarzy:

  1. Ooo! Wyglądają świetnie! Uwielbiam daktyle!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, pyszności :) A jak ładnie prezentują się na zdjęciach! Aż chce się na nie jak najdłużej patrzeć, a nie koniecznie zjeść :) I rzeczywiście fajnie mogą się sprawdzić na walentynki np. w roli dodatku do oglądanego filmu ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie wyglądają świetnie, chętnie bym wsunęła :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniaam, może kiedys zrobie! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zużyjemy na nie naszą mąkę kokosową :D Bardzo apetycznie wyglądają a smakują pewnie nieziemsko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wyszły, bo zniknęły bardzo szybko :D

      Usuń
  6. pierwszy i jak na razie jedyny raz zrobiłam trufle na święta:) ja się zajadałam, znajomi też ale np mojej rodzinie średnio do gustu przypadły- robiłam ze zmielonych migdałów, daktyli i obtoczyłam w karobie-pyyyszotka. twoje widzę w wersji pełnodaktylowej:) wyglądają mega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie, bo z mąką kokosową :-) U mnie to jak na razie wszystkim smakowały, wczoraj zaniosłam w prezencie to znikały w zastraszającym tempie :-) W końcu się okazało, że moja wina, bo zrobiłam za mało ;-)

      Usuń
  7. Oj, kusisz kochana! Nigdy jeszcze takich trufli nie jadłam, ale muszę koniecznie to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygladaja przepysznie :D zdrowy odpowiednik słodyczy, muszę wypróbować i "oszukać" rodzinkę serwując im takie kuleczki. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetestowałam na kilkunastu osobach i wszyscy byli zadowoleni :D myślę, że rodzinie też zasmakuje :-)

      Usuń
  9. Muszę pokazać ten przepis mojej mamie, ona kocha daktyle, więc pralinkami na pewno będzie się zajadać :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Pychota! Szkoda, że daktyle n wage sa tak trudno dostępne w moim mieście, a te w opakowaniu kosztują milion złotych :(

    OdpowiedzUsuń
  11. jejku przepysznie wygląda! :D i świetne masz pazurki *o*

    pS: jestem nowa i zaczynam blogowanie, także zapraszam
    do mojego królestwa :D http://fit-gym-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam daktyle. :D Chyba wkrótce wypróbuję przepis! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :D też uwielbiam daktyle jak i prawie wszystkie suszone owoce :D

      Usuń