poniedziałek, 15 lutego 2016

Pomysł na...: domowy majonez

Nigdy nie byłam wielkim fanem majonezu, ale od czasu do czasu brakowało mi czegoś np. do sałatki z tuńczykiem czy innych wymysłów ;-) A że ten sklepowy najczęściej odstrasza swoim składem, postanowiłam zrobić taki domowy. Nie powiem za pierwszym razem mi nie wyszło, kompletna klapa... Zupa nie majonez. Za drugim już lepiej! Ale cały czas nie to, za rzadki. Za trzecim kolejny raz porażka... Ale się nie poddałam, przeczytałam mnóstwo przepisów, dotarłam do tego co źle zrobiłam i oto jest :-)

Składniki:
- 2 żółtka
- 150ml oleju (u mnie rzepakowy)
- 1/2-1 łyżeczka musztardy
- 1/2 łyżeczki octu winnego
- sól, pieprz do smaku


Żółtka wbić do miski, roztrzepać mikserem dodać musztardę, sól i pieprz miksować na wolnych obrotach i powoli, stopniowo dodawać olej. Mieszać do uzyskania gęstej konsystencji, dodać ocet i ponownie przez krótką chwilę zmiksować na wolnych obrotach. Przełożyć do słoiczka. Gotowe :-)




100g ok. 723 kcal
B: 3,8g
W: 0,9g
T: 78,1g



Przy okazji zapraszam na mój instagram: https://www.instagram.com/agataakk/

33 komentarze:

  1. Szczerze mówiąc nigdy nie próbowałam zrobić sama majonezu :) Zatem podziwiam, że tobie się udało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już ogarnęłam co zrobiłam źle to wyszło na to, że to całkiem proste :D

      Usuń
  2. Bardzo często przygotowuję domowy majonez. Uważam, że taki jest najlepszy bo samodzielnie mogę dobrać olej według moich potrzeb chociaż wymaga trochę wprawy aby żółtko i olej ładnie się połączyły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale jak już się załapie to idzie sprawnie :-)

      Usuń
  3. na codzień nie używamy majonezu a na czarną godzinę mamy przywieziony z Polski nasz ulubiony "kielecki":) choć wiem, że to i tak sama chemia i obiecałam sobie, że jak tylko będę miała zapotrzebowanie na majonez to spróbuję właśnie takiego domowego przepisu:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nie używam i w sumie nigdy nie przepadałam, ale taki domowy mnie przekonał :D zawsze jakieś urozmaicenie :D

      Usuń
  4. Czegoś takiego potrzebowałam, bo za każdym razem, gdy jem sałatkę z kupionym majonezem mam wyrzuty sumienia i nie smakuje ona już tak dobrze. Dlatego lepiej postawić na własny domowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze najlepiej postawić na domowe :D idąc tym tropem niedługo "idę na nauki" do mojego dziadka, będę robić szyneczkę :D

      Usuń
    2. Taką domową szyneczkę to bym zjadła, zero konserwantów, sprawdzone źródło :)

      Usuń
  5. NA szczęście nie przepadam za majonezem! Chociaż wiadomo że domowa wersja zawsze lepsza niż ta ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie proste ale i tak do sałatek dodajemy zawsze jogurt grecki :) Tak nam smakuje najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosto i szybko :D ja akurat nie jem przetworów mlecznych ;-)

      Usuń
  7. Nie jestem fanką majonezu, choć czasami (raz/dwa razy na miesiąc w małych ilościach) jadam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również raz na jakiś czas :-) ale jak już to ten domowy :-)

      Usuń
  8. Wspaniały przepis taki domowy majonez musi być pyszny

    OdpowiedzUsuń
  9. Od zawsze uwielbiałam majonez! ale jak to mówią, od wszystkiego da sie odzwyczaić czy jakoś tak ;P Idealny pomysł dla osób które cca byc fit :D i z pewnością jest smaczny :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak właściwie nie pamiętam, kiedy ostatnio jadłam majonez ^^ Chyba jedynie w postaci niewielkiego dodatku do domowego sosu czosnkowego :) Nigdy jakoś specjalnie za majonezem nie przepadałam, więc mogę się bez niego obyć, niemniej jednak ta zdrowa i domowa wersja jest bardzo ciekawa oraz kusząca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o nim praktycznie zapomniałam, ale mnie ostatnio natchnęło no i jest :D

      Usuń
  11. Niestety trzeba dodac duzo oleju, wtedy wyjdzie gęsty :( ale coż w końcu nie jemy go codziennie prawda? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat z tłuszczem problemów nie mam :-) byle wiedzieć w jakiej formie go podać :D no ale prawda codzienne majonezu nie jemy :D

      Usuń
  12. Planuję od wieków go zrobić i jeszcze do tego nie doszłam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł, muszę spróbować . A ile można przechowywać taki majonez ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie stał do ok. 2 tygodni i było w porządku :-)

      Usuń
  14. Przypomniałaś mi, że miałam spróbować zrobić sama majonez :D
    Jakie błędy popełniłaś? Może mnie to uratuje przed porażką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie roztrzepanie żółtka na samym początku :D Nie łączy się wtedy dobrze z olejem i wychodzi zupa xD

      Usuń
  15. Robiłam kiedyś majonez, muszę wrócić do tego, i na początek wykorzystam twój przepis, uwielbiam jajka z majonezem.

    OdpowiedzUsuń
  16. robilam na cw, odstrasza mnie zapach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak nie wsadzę nos w słoik to nie czuję :P

      Usuń
  17. Nigdy nie robiłam sama majonezu :)

    OdpowiedzUsuń