sobota, 20 lutego 2016

Pomysł na...: Kładzione jaglane kluseczki

Szybkie kluseczki, które będę pasowały w wersji na słodko, jak i będą idealnym uzupełnieniem obiadu :-)

Składniki:
- 70g mąki jaglanej
- 20g mąki ziemniaczanej
- 10g odtłuszczonego mielonego lnu
- 1 jajko
- 30-40ml wody/mleka roślinnego
- szczypta soli

Połączyć ze sobą wszystkie składniki łyżką lub trzepaczką, odstawić na 5-10minut. Ciasto powinno być płynne, ale dosyć gęste, jeżeli będzie zbyt rzadkie kluseczki rozpadną się w wodzie.  W garnku zagotować osoloną wodę, łyżką porcjować kluseczki, można najpierw spróbować jedną jeżeli się rozpadnie, dodać jeszcze odrobinę mąki do ciasta. Kiedy wypłyną będą gotowe :-)


 

Całość ok.: 426 kcal
B: 18g
W: 69g
T: 9g

29 komentarzy:

  1. Super pomysł na dodatek, ale też same zjadłabym z chęcią na słodko. Takie polane czymś zdrowym i pysznym - mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, ze były by pycha na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam kluski lane na mleku- smak dzieciństwa. niestety unikam teraz pszennej białej mąki i już wieki ich nie jadłam...a Twoje wyglądają identycznie! mam wszystkie składniki więc na pewno wypróbuję czy smakują chociaż troszkę podobnie:) ps polecam mielić siemię samemu jeśli tylko posiadasz młynek (ja specjalnie kupiłam do mielenia ziarenek)- to odtłuszczone siemię pozbawiane jest tego co w nim najcenniejsze- tłuszczyku właśnie;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, ze spełnią oczekiwania :D
      Odtłuszczonego używam celowo :-) pod wpływem temperatury nnkt się utleniają ;-) chociaż myślę, że przy tak krótkim gotowaniu jakoś da radę, ale już przy smażeniu odpada ;-) ale nie zmienia to faktu, że młynka niestety nie posiadam i dopiero planuje nabyć :-)!

      Usuń
    2. Ja też pamiętam te kluski z dzieciństwa co prawda nie sądzę, żeby one były mąki jaglanej, bo taką nie można było dostać. Były pyszne, ale jako dziecko byłam niejadkiem, więc takie kluseczki mi wystarczyły i w moim przypadku nie były one dodatkiem!

      A i zgadzam się z Mada. Najlepiej jest na bieżąco mielić siemię lniane, gdyż zawarty w ziarnach tłuszcz jełczeje, a są to kwasy tłuszczowe omega-3, które są bardzo pożyteczne. Możne wykorzystać stary młynek do kawy.

      Usuń
    3. To i mój smak z dzieciństwa :)

      Usuń
  4. Nigdy klusek lanych nie robiłam, a moja mama robiła bardzo rzadko, że nie potrafię nawet przypomnieć smaku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to smak dzieciństwa :D ale każdy ma jakiś inny :D

      Usuń
    2. Moim smakiem jest z kolei czerstwa drożdżówka na mleku :)

      Usuń
  5. Ja w sumie lanych klusek nigdy nie robiłam ale bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  6. Kojarzą mi się z dzieciństwem! :)
    Dodałam cię do obserwowanych, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak i mi :-)
      Oczywiście, że nie, bardzo mi miło :-)również zaobserwowałam :-)

      Usuń
    2. Uwierzysz, że nawet w nocy mi się te kluski śniły? :D

      Usuń
  7. Oho! Z chęcią bym spróbowała!

    OdpowiedzUsuń
  8. W dzieciństwie uwielbiałam podobne kluseczki. Ich smak pamiętam do dzisiaj. Tamte podejrzewam, że różniły się nieco składem i były na bazie innej mąki, ale ja z chęcią wypróbuje właśnie Twój przepis bo mąkę jaglaną bardzo często wykorzystuję w swojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dzieciństwie też oczywiście jadłam te ze zwykłej pszennej mąki, ale teraz z mamą nie jemy glutenu, więc trzeba sobie radzić i urozmaicać życie :D mam nadzieje, że Tobie zasmakują :-)

      Usuń
  9. Nowy szablon widzę, bardzo ładny :) Ciekawe te lane kluseczki, chyba nawet nigdy takich nie jadłam. Nie wiem czy już wspominałam, ale moja mama nie jest mistrzem kuchni, podobnie jak ja ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zaczęłam kombinować z szablonem, to chyba nie jest jeszcze ostateczna wersja :P i nazwa być może się zmieni, jak spłynie na mnie natchnienie! :D
      Niemożliwe :D mi się wydawało, że wszyscy takie w dzieciństwie jedli :D zawsze możesz przełamać rodzinną tradycje i zostać mistrzem w swojej kuchni :D zresztą z tego co obserwuje to jesteś na dobrej drodze do tego :D

      Usuń
  10. Moja mama też klusek nie robiła, ale pamiętam te babcine <3
    Chętnie sobie przypomnę ten smak w zdrowszej wersji :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Smakowicie wyglądają, ciekawa jestem jakby mi smakowały.
    Widzę, że małe zmiany u Ciebie. Fajnie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można spróbować zrobić :-)
      Dziękuję, chciałam, żeby było bardziej przejrzyście :-)

      Usuń
  12. Muszą być przepyszne, wyglądają smakowicie, muszę wypróbować, bo ciągle szukam żeby włączyć produkty jaglane do jadłospisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi bardzo smakowały, a jaglane produkty uwielbiam :D

      Usuń
  13. Nigdy nie jadłam takich lanych klusków, chociaż może kiedyś babcia robiła i po prostu tego nie pamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Do nas najbardziej przemawia podanie w wersji na słodko :D Z powidłami i cynamonem! :D Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  15. kasza jaglana u mnie nie bardzo;p

    OdpowiedzUsuń