poniedziałek, 18 stycznia 2016

Pomysł na...: ciasto kokosowe

Zaraz zbieram się na siłownie, więc na szybko wrzucam dla Was przepis, który niedawno "popełniłam", kiedy miałam ochotę na deser do mojego śniadania B+T. Dalej pozostaje w kokosowym klimacie :-)


Składniki:
- 100g mąki kokosowej
- 3 jajka
- 60g mleczka kokosowego
- 40g oleju kokosowego
- 40g odżywki białkowej
- 40g ksylitolu
- 15g lnu odtłuszczonego (można pominąć:) )
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia (u mnie bezglutenowy)
- woda


Mleczko kokosowe rozpuścić. Wymieszać ze sobą wszystkie składniki, a następnie dodać wody do uzyskanie gęstej, płynnej konsystencji. Przelać ciasto do formy i piec w 180 stopniach ok. 35-40 minut. Gotowe :-)








Makro 1 kawałka (podzieliłam na 8):
ok. 179 kcal
B: 7,7g
W:  6,6g
T:  14,4g



A teraz czas ruszyć tyłek! :-)

17 komentarzy:

  1. Wygląda trochę jak cisto drożdżowe, a jak w smaku (oprócz tego, że kokosowe :D) i jaką ma konsystencję? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbite, miękkie, sycące i wilgotne :-) Zaakceptowane przez mamę, więc eksperyment można uznać za udany ;-) Teraz będę myśleć nad przekąską potreningową :D

      Usuń
    2. Czyli nawet konsystencję ma podobną do drożdżowego, w takim razie ja też akceptuję i czekam na kolejne przepisy :D

      Usuń
  2. Bardzo lubię takie ciasta ! Smak kokosu, słodycz i delikatność - pyszne. Wpadam do Ciebie na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No do takiego ciacha nie trzeba nas przekonywać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. I z niskosłodzonym dżemem mógłby być świetny na sniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda jak chlebek. Musi smakować pysznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią zjadłabym kawałek takiego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie proste ciasto?! To może bym go nie zepsuła ^^ A że bardzo lubię wszystko, co kokosowe, to wydaje mi się, że ciasto bardzo by mi zasmakowało :) Zdecydowanie dodaje je do mojej listy przepisów do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać jeżeli zrobisz jak poszło :D

      Usuń
  9. a ja tak bardzo uwielbiam kokos! Podbiłam moje srece tym przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Te ciasto jest nie tylko ogromnie kokosowe, ale nawet fit! Tyle w nim osławionych składników. Coś czuję, że wyląduje w najbliszym czasie w moim piekarniku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kokosa nie lubię, ale ciasto wygląda świetnie! :D

    OdpowiedzUsuń