poniedziałek, 11 stycznia 2016

Pomysł na... : kokoswy omlet (B+T)

Od niedawna przestawiłam się na śniadania białkowo-tłuszczowe. Zazwyczaj dzień zaczynam jajecznicą, bo tak najprościej, a poza tym ją uwielbiam ;-) Ale raz na jakiś czas mam ochotę na śniadanie "po staremu" czyli w słodkiej wersji, w takiej chwili z pomocą przychodzi omlet :-)


Składniki:
2 białka
1 żółtko
15g odżywki białkowej
30g mąki kokosowej
20g wiórek kokosowych
30g mleczka kokosowego
woda

Białka ubić, w oddzielnej misce połączyć żółtko z mąką, wiórkami, odżywką i już rozpuszczonym mleczkiem kokosowym, dodać trochę wody do uzyskania gęstej jednolitej konsystencji. Dodać pianę z białek i delikatnie wymieszać. Piec w 180 stopniach ok. 12-15 minut. Gotowe :-)


Polewa:
1 żółtko
1/2 łyżeczki erytrolu/ksyliotlu
5g odżywki
łyżeczka kakao/cynamonu/przyprawy do piernika co kto woli :-)
woda

Żółtko utrzeć z wybranym słodzikiem, dodać odżywkę i przyprawę delikatnie wymieszać, jeżeli jest zbyt gęste dodać wody do uzyskania pożądanej konsystencji. Polać omleta i gotowe :-)







14 komentarzy:

  1. Wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam BZIKA na punkcie kokosa! właśnie podjadam chipsy kokosowe-moje najnowsze odkrycie:) takiego omletu w życiu nie jadłam ja bym jeszcze dodała kapkę oleju kokosowego do smażenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kokosowe chipsy są pyszne! :D Akurat ten jest pieczony, więc obyło się bez oleju, ale jakbym smażyła to jak najbardziej :D!

      Usuń
  3. U mnie też zazwyczaj jajecznica na śniadanie, a na drugie uwielbiam jakieś słodkie placki i omlety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajecznica jest najprostsza i najsmaczniejsza :D

      Usuń
  4. Uwielbiam kokosy, ale omlety jadłam wyłącznie warzywne. Więc może zaszaleję w najbliższym czasie i na taki się skuszę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to uwielbiam słodkie omlety :D ale ten polecam w szczególności :D

      Usuń
  5. Wygląda niezwykle apetycznie ! aż ślinka cieknie :) kokos <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nigdy nie słyszałam o omlecie kokosowym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. śniadanie zawsze musimy mieć na słodko i zawsze musi być do tego jabłko z cynamonem :D Ale taki omlecik też byśmy z przyjemnością zjadły :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mega kokosowo! Z chęcia zjadłabym taki omlet na śniadanie :) i ta polewa o bardzo intrygującym składzie ;)

    OdpowiedzUsuń