czwartek, 15 października 2015

przepis na makaron w buraczanym pesto



Testuje nowe białko :)



Zainspirowałam się kuchnią Lidla!:)
Przepis na makaron w buraczanym pesto:
Składniki:
*makaron spaghetti 90g
*1 średni burak ok. 200g
* 2 ząbki czosnku
* oliwa z oliwek
*odrobina wody
*sól, pieprz, ostra papryka

W jednym garnku gotujemy makaron wg opisu na opakowaniu. W drugim gotujemy obranego i pokrojonego już buraczka. Kiedy zmięknie przekładamy go do blendera dodajemy czosnek, przyprawy i łyżeczkę oliwy. Miksujemy. Jeżeli masa jest zbyt gęsta dodajemy wody aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Wylewamy powstałe pesto na makaron i mieszamy.








29 komentarzy:

  1. Muszę dzisiaj kupić kaszę jaglaną. Mmmmmmmm!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie i zdrowo! Czym kierujesz się przy ustalaniu jadłospisu ? Trzymasz się określonych ilości białek i weglowodanow ? Liczysz kalorie ? Sama chce sobie ułożyć porządny jadłospis, ale na razie zbieram informacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrzę na ilość białek i węglowodanów i staram się trzymać ich jakąś określoną ilość, robię to trochę intuicyjnie, obserwuje reakcje kiedy coś ewentualnie zmieniam w diecie, np. ostatnio właśnie zwiększyłam ilość białka i mi to posłużyło, mam więcej siły(energii) w ciągu dnia i mój brzuch bardzo dobrze na to zareagował :-) liczę kalorie, na razie chce zredukować jeszcze trochę tkanki tłuszczowej, wiec zeszłam do 1600-1700 kalorii:) w moim przypadku to tak trochę metodą prób i błędów, ale staram się w miarę racjonalnie do tego podchodzić i jak najbardziej potrafię urozmaicać jedzenie :)

      Usuń
  3. Jadłospis świetny!:) Będę się inspirować nim:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Makaron w buraczanym pesto to dla mnie nowość, ale brzmi super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też nowość, ale czasem trzeba zaryzykować :D Tym razem wyszło :D

      Usuń
  5. ale to wszystko pięknie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Buraczane pesto zabrzmiało smakowicie ;) Obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Buraczane pesto brzmi bardzo ciekawie :) u Ciebie jak zawsze smakowitości

    OdpowiedzUsuń
  8. Buraczane pesto? Pierwsze słyszę, ale widzę, że nie tylko ja i więcej bloggetek jest zaciekawionych tym daniem :)
    A zatem trzymam za Ciebie kciuki, cierpliwość i systematyczność przede wszystkim :) I tym razem pozdrawiam z autobusu w drodze na uczelnie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wcześniej nie słyszałam, ale jak zobaczyłam postanowiłam spróbować i nie żałuje :D Kciuki się przydadzą! :D
      To w takim razie ciekawych ćwiczeń i wykładów życzę! :D

      Usuń
  9. Chętnie zjadłabym tę potrawkę z pieczarkami, uwielbiam pieczarki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Makaron w buraczanym pesto wygląda cudownie :) Muszę zrobić coś podobnego koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam buraczanego pesto, ciekawa jestem co by z tego wyszło bo wygląda zachwycająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten omlecik pieczony wygląda jak chlebek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam tego wcześniej, ale w sumie racja! :D

      Usuń
  13. Nigdy nie jadłam buraczanego pesto, a makaron uwielbiam. Chyba przyszedł czas na wypróbowanie nowych rzeczy!
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też nie jadłam pesto z buraka. Nie wiem tylko czy mi przypasuje połączenie makaronu z burakiem. Muszę chyba sprawdzić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie byłam przekonana, ale spróbowałam i nie żałuje :D na pewno kiedyś powtórzę :D

      Usuń
  15. Jak ci smakuje taki makaron? Fajny jadłospis, chyba lubisz gotować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam buraczki, więc bardzo :) na początku nie byłam do końca przekona, ale doszłam do wniosku, że czas trochę poeksperymentować :) Z czosnkiem i ostrą papryką ma naprawdę fajny wyraźny smak :)
      Bardzo lubię gotować, odstresowuje mnie to :-)

      Usuń
  16. Makaron z burakami wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Widzę, że wspomagamy się tym samym białkiem :D
    Spróbuj o smaku piernikowym, jest obłędne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo :D idealny smak na zimę, więc wypróbuje następnym razem :D! Ja jak zamawiałam to było 5 smaków do wyboru :( oczywiście 2 dni później już było ponad 20 xD Ale czekolada-karmel, smak boski <3

      Usuń