wtorek, 8 marca 2016

Owsiano-jaglane ciasteczka

Przepis na szybkie zbożowe ciasteczka. U mnie w domu pojawiają się najczęściej :-) Są jednocześnie kruche i lekko ciągnące :-)


Składniki:
- 100g oleju kokosowego
- 80g ksylitolu
- jajko
- 40g mąki ryżowej
- 100g płatków owsianych (u mnie bezglutenowe)
- 100g płatków jaglanych
- łyżeczka cynamonu
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowy)
- 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1/2 łyżeczki aromatu waniliowego/śmietankowego


Ksylitol utrzeć z olejem i aromatem, dodać jajko i ponownie zmiksować do połączenia. Dodać resztę składników, chwilę miksować na wolnych obrotach lub od razu zagnieść ręcznie. Włożyć na 10-15 minut do lodówki, a następnie formować kulki wielkości orzecha włoskiego i rozpłaszczać je ręką na papierze do pieczenia. Piec w 180 stopniach przez 12-15 minut. Ostudzić i gotowe :-)





1sztk. (28 ciastek) ok. 72 kcal
B: 1,2g
W: 7,6g
T: 4,1g

17 komentarzy:

  1. Niestety nie mam piekarnika na stancji :(

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. po Twoim makaronie carbonara który wciąż jest hitem w mojej kuchni i chłop co tydzień się o niego dopomina-stałaś się moim guru kulinarnym:) Obecnie piekę na potęgę ale chlebki i batoniki- ciastka dopisuję do listy mastbejk:)
    ps i twój domowy majonez na święta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany jak miło :D teraz czuję presję :D mam nadzieję, że i te przepisy przypadną Wam do gustu :-)

      Usuń
  4. Kiedyś spróbuję je wyczarować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie proste przepisy, zapisuję do wyprobowania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proste najlepsze :D zresztą ja tylko takie robię :D hahah :D mam nadzieję, że zasmakują :D

      Usuń
  6. Ostatnio mam ogromną ochotę na takie słodkości, a te ciasteczka zapowiadają się bardzo smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Może zrobię dla mojego chłopaka, on lubi płatki owsiane :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie ciacha są najlepsze. :D No i do tego nie ma problemu by wziąć je w drogę. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha, uwielbiam takie ciasteczka.. :D

    OdpowiedzUsuń