czwartek, 17 marca 2016

Jabłecznik na spodzie brownie z cuknii

Wielkanoc coraz bliżej, więc pozostaje w temacie ciast i przedstawiam wczorajszy spontaniczny wypiek, który okazał się zaskakująco pyszny :-) Spód jest bardzo wilgotny, "błotnisty" i rozpływa się na podniebieniu :-) I nie popełnicie mojego błędu, z pokrojeniem lepiej poczekać do ostygnięcia, ja byłam niecierpliwa i ciasto trochę mi się pozapadało na środku, ale i tak było pyszne :-)


Składniki:
Ciasto:
- 350g drobno startej cukinii
- 70g kakao
- 60g mąki kokosowej
- 40g wiórków kokosowych
- 50g mąki ryżowej
- 80g ksylitolu
- 2 jajka
- łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
- 1/3 łyżeczki sody
- 50g oleju kokosowego
- 40g mleczka kokosowego
- 100ml mleka roślinnego (użyłam migdałowego)

Cukinie, jajka i suche składniki łączymy ze sobą. Olej i mleczko kokosowe rozpuszczamy i dodajemy do masy razem z mlekiem roślinnym, dokładnie mieszamy. Wykładamy ciasto do tortownicy (ok.22-24cm) wysmarowanej olejem kokosowym i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 20-25 minut.

Masa jabłkowa
- 500g obranych i pokrojonych w kostkę jabłek
- 1-2 łyżki ksylitolu
- 1 łyżka budyniu waniliowego/śmietankowo

Gdy ciasto jest w piekarniku szykujemy nasze jabłka, układamy je na patelni lub w garnuszku, dodajemy ksylitolu i dusimy je z odrobiną wody aż zmiękną, blendujemy na gładką masę i ponownie podduszamy do odparowania ewentualnego nadmiaru wody, dodajemy łyżkę budyniu i mieszamy.

Wyciągamy nasz spód, pokrywamy masą i wkładamy do piekarnika na kolejne 20 minut. Wyciągamy do ostygnięcia. Gotowe :-)




Makro 1 kawałka (z 12):
ok. 178 kcal
B: 4,1g
W: 15,6g
T: 11,1g


26 komentarzy:

  1. nice post dear :)
    kisses!

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Ale świetny ten jabłecznik...i połączenie z brownie z cukinii??? EXTRA!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być tylko ciasto czekoladowe, ale mnie w międzyczasie natchnęło :D

      Usuń
  3. Mmm! Wygląda absolutnie przepysznie! Jadłabym ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm ciekawe...ale tyle tych produktów, ja się gubię...ja i moje dwie lewe ręce :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się ich nazbierało, ale ciasto samo w sobie jest bardzo proste do zrobienia :-) następnym razem spróbuję wykombinować takie z mniejszą ilością produktów! :-)

      Usuń
  5. Jejku, jakie to musi być dobre!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychota! Myślisz, że dam radę to zrobić? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis i super składniki. Spontaniczne ciasta są najlepsze :) czy zamiast mąki ryżowej można użyć innej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się spontaniczne kucharzenie jest najlepsze :D
      Tak oczywiście np. jaglaną, gryczaną, amarantusową ;-) myślę, że jakaś "glutenowa" też się bez problemu sprawdzi, ale nie korzystałam z takich od bardzo dawna, więc nie wiem czy takie same proporcje ;-)

      Usuń
  8. Aacchh! Super! :DDD Ostatnio też testowałam cukinię, ale w placku/omlecie. Mega wychodzi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się cukinia w wypiekach jest mega! :D

      Usuń
  9. Zdjęcie jest tak zachęcające, że zanim w ogóle przeczytałam przepis, zdecydowałam, że wypróbuję! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za jabłecznikiem, nie wiem czemu. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jesteś pierwszą mi znaną osobą :D :O

      Usuń
  11. Musi być obłędny, uwielbiam jabłeczniki w każdej postaci.

    OdpowiedzUsuń
  12. W życiu bym nie wpadła na zrobienie ciasta z cukinii :P
    Dla mnie już cisto z buraków i marchewki brzmi dość ekstremalne, ale muszę je w końcu wypróbować, bo kuszą :D

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam jabłecznik! najlepsze ciasto jakie może być :P

    OdpowiedzUsuń